Menu

Męska bezradność

26 lutego 2015 - Problemy z potencją
Męska bezradność

Young happy couple in bed

Doszedłeś do wniosku, iż twoja aktywność seksualna spadła ostatnimi czasy? Spokojnie. Po pierwsze, kłopot taki tyczy się nie tylko ciebie lecz dużej części męskiej populacji i to nie jest powód do wstydu. Po drugie „wypadek przy pracy” nie może być przyrównywane do impotencji, chociaż radzę, abyś zapalił w swojej głowie czerwone światło. Po trzecie – da się to naprawić, abyś mógł cieszyć się seksem! levitra

Dostrzegłeś pierwsze symptomy choroby – co musisz zrobić?

Przełam uprzedzenia i idź do lekarza rodzinnego. To nie jest rzadki problem, z którym borykasz się tylko ty. Problemy z erekcją, impotencja, to jedno z częstszych problemów fizycznych i dotyka co drugiego faceta w wieku 40-70 lat. Tak, statystyki mówią prawdę, potraktuj więc wizytę u lekarza nie jak coś upokarzającego, ale jak wizytę w zakładzie mechanicznym w celu naprawy machiny, którą jest twój organizm, żebyś mógł cieszyć się 100% jej wydajnością. Prócz tego często badaj ciśnienie tętnicze i poziom cholesterolu, aby ustrzec się częstej przyczyny impotencji – chorób układu krążenia.

Dlaczego lekarz rodzinny a nie specjalista?

Przede wszystkim lekarz pierwszego kontaktu oszacuje etap choroby oraz skieruje do stosownego specjalisty – urologa bądź seksuologa, który może ci pomóc. Od lekarza POZ (podstawowej opieki zdrowotnej) możesz dostać również skierowanie na badania, które pomogą ustalić przyczynę choroby. Trudności ze wzwodem są całkowicie uleczalne!
Standardowe leczenie prowadzone jest przede wszystkim przy pomocy środków farmakologicznych, psychoterapii, od czasu do czasu leczenia chirurgicznego, ale pewnymi krokami sam możesz sobie pomóc lub przyśpieszyć wyleczenie. Oto podstawowe z nich:

1. Odżywiaj się zdrowo

Unikaj tłustych mięs zastępując je owocami i warzywami. Konsumuj więcej ryb – tuńczyka, łososia, sardynki (to jednak nie dotyczy smażonych, tłustych ryb, które, spożywane wieczorem, mogą obniżyć libido). Mnóstwo warzyw i owoców to podstawowy przepis na uniknięcie częstej przyczyny impotencji – chorób układu krwionośnego oraz nadwagi. Z owoców bardzo najkorzystniejsze będą dla ciebie poziomki, truskawki, maliny, jeżyny i jagody. Z warzyw – prócz zieleniny warto zjadać czosnek oraz cebulę (skuteczne przeciw miażdżycy) oraz paprykę, pomidory, kukurydzę, selery a także por.

Można zadać pytanie dietetykowi o adekwatną dietę, ułożoną specjalnie pod grupę krwi. Miej na uwadze, iż dieta nie jest rygorystycznym „niespożywaniem smacznych potraw”, ale dopełnieniem dziennego menu w posiłki wartościowe oraz zredukowaniem tych najmniej pożytecznych. Przemyśl wdrożenie do swego jadłospisu dań z kuchni śródziemnomorskiej, w szczególności zaś owoców morza.

2. Poznaj afrodyzjaki

Istnieje grupa produktów, które w jakimś stopniu zmotywują twoje ciało do „działania”. Powszechnie uważa się (co więcej – jest to udowodnione), iż lampka czerwonego wina przed seksem polepsza aktywność w łóżku. Stroń jednak od alkoholu wysokoprocentowego, który zadziała w złą stronę. Przyprawiając potrawy, stosuj więcej imbiru, który wpływa na lepsze krążenie krwi oraz goździków, które polepszają nastrój. Z owoców morza chwalone są ostrygi, homary, krewetki, czy ośmiornice.

3. Zerwij z paleniem

Palenie papierosów (także to bierne) wpływa źle na twój organizm i libido. Amerykański schemat ubiegłych lat, w którym to para po udanym zbliżeniu pali papierosa, to fatalny pomysł. Papierosy nie dość, iż bardzo obniżają twoją sprawność seksualną oraz wywołują inne, równie poważne komplikacje, z nowotworem płuc na czele – to jeszcze sprawiają, że będziesz nasiąknięty ich wstrętnym zapachem. Uwierz mi, wiem co mówię – jestem osobą niepalącą i kogoś, kto pali, wyczuwam na odległość. Najbardziej niesympatyczny zapach utrzymuje się na włosach, potem w ubiorze, o nieświeżym oddechu nie wspominając. Jeśli twoja partnerka nie pali, a ty owszem, to może być przyczyną dodatkowych kłótni oraz krępujących sytuacji między wami, też w sypialni. Rzecz jasna jako palący na pewno nie pachniesz smakowicie.

4. Bądź aktywny fizycznie

Aktywność seksualna jest mocno związana z dobrą kondycją i wydolnością układu sercowo – naczyniowego. Toteż tak znaczące jest, żebyś oprócz diety aktywnie uprawiał sport. Aktywnie? Oznacza to codzienny trening ruchowy, przynajmniej 30 min – bieg albo zajęcia na siłowni oraz systematyczne 1-2 razy w tygodniu uprawianie sportu, np.: tenisa. W tym miejscu dużo zależy od twoich możliwości czasowych, które, jak mniemam, nie są zbyt duże. Zgodzisz się jednak z tym, iż im mniej czasu, tym skuteczniejsza organizacja (oczywiście do pewnych granic)? Z pewnością, jeżeli będziesz pragnął regularnie uprawiać sport, wygospodarujesz na to czas.

5. Dbaj o swoje życie intymne

Żeby nie dopuścić do „męskiego problemu” często uprawiaj seks. Pozbądź się rutyny a wpuść do twojego związku więcej świeżości. To najskuteczniejsza droga do przywrócenia harmonii hormonalnej. Jeżeli twój związek ma aktualnie trudności (nawet w sytuacji, kiedy przyczyną jest ta „trzecia”) postaraj się je rozwiązać, ponieważ to także pośrednio oddziałuje na twoją zdolność seksualną.
wiecej tutaj : viagra cena